Libel claim: Prince Harry settles with UK tabloid

ads

Prince Harry on Monday formally settled a libel claim against the publisher of The Mail On Sunday and MailOnline website over reports he snubbed soldiers after stepping down as a senior royal.

Harry sued Associated Newspapers over reports published in October that he had “not been in touch” with soldiers since his last appearance as an honorary Marine in March.

But the Mail On Sunday printed an apology in December and made a donation to the prince’s charity after accepting Harry had in fact contacted the Royal Marines.

See also  #BNWeekInReview: A Recap of the Top Stories this Week

READ ALSO: NPF driver arrested in Osun with Lagos stolen car

Harry, who served in the British Army for 10 years, including in Afghanistan, had been “personally affronted” by the articles, said papers he filed to the High Court in London.

The prince “made repeated and concerted efforts to support the Royal Marines and other members of the armed forces and their families in the past year, even though he was required to step back from formal military roles”, said his lawyer Jenny Afia.

See also  I won’t allow any religious, ethnic group to stoke hatred, violence against others — Buhari

Judge Matthew Nicklin heard details of the settlement at a remote hearing on Monday.

Harry’s wife Meghan is locked in a legal battle with the same publisher for printing a private letter to her estranged father.

YOU MAY ALSO LIKE: Meet the five top 2021 Nobel Peace Prize nominees

The couple quit frontline royal duties early last year and have waged an increasingly bitter war with the media, particularly the tabloid press.

See also  Harry and Meghan to avoid embarrassing Queen in Oprah interview

Harry has brought separate claims against two British tabloids related to alleged phone-hacking.

(AFP)

ads

Be the first to comment

Leave a Reply